Odd Frode Roaldsnes og Ingrid Humlung fra Salmon Evolution med produktet som nå lanseres i Meny- og Sparbutikker.

Lansering av land­basert­merke i norsk dagligvare­handel

Salmon Evolution har inngått et strategiske partnerskap med Lofotprodukt AS. I uke 8 vil sistnevnte lansere røkt laks laget av Salmon Evolutions landbaserte laks under sitt varemerke «Lofoten».

Publisert Sist oppdatert

– Vi har mottatt utallige forespørsler fra forbrukere som ønsker å kjøpe vår laks. Så fra og med uke 8 vil denne røkte laksen være tilgjengelig i Meny og utvalgte Spar-butikker over hele Norge, sier Odd Frode Roaldsnes, «Chief Commercial Officer» i Salmon Evolution i en pressemelding.

– Vårt felles mål er å øke sjømatkonsumet og gi forbrukerne et større utvalg i butikkhyllene ved å introdusere landbasert laks som et alternativ til konvensjonelle produkter, sier Øystein Rist, CCO i Lofotprodukt AS. 

Dette produktet er listet hos NorgesGruppen, som har valgt å introdusere det i sine MENY-butikker og utvalgte SPAR-butikker.

Den første røkte lakseforpakningen fra et landbasert anlegg som lanseres i norsk dagligvarehandel.

NorgesGruppen spiller ifølge pressemeldingen en viktig rolle i å bringe dette produktet til markedet.

– Lanseringen fra Lofoten og Salmon Evolution bidrar til et bredere sortiment for våre kunder hos MENY og SPAR. Videre ønsker vi å få dypere innsikt i ulike forbrukerbehov og håper at dette produktet vil skape varig verdi over tid, sier Camilla Moe, kategoriansvarlig for fersk fisk og sjømat i NorgesGruppen.

Fra venstre: Andreas Stabell Johansen, key account manager Lofotprodukt AS; Øystein Rist, CCO Lofotprodukt AS; Camilla Moe, kategoriansvarlig for fersk fisk og sjømat i NorgesGruppen; Odd Frode Roaldsnes, CCO Salmon Evolution; Ingrid Humlung, markedsføringssjef Salmon Evolution og Regine Ditløvsen Øverås, brand manager. Lofotprodukt AS.